lördag, november 26, 2005

vuxenpoäng

idag känns det som att jag har tagit farligt många vuxenpoäng idag när jag bytte till vinterdäck på volvon. jag gjorde det helt själv utan att be farsan om hjälp som alltid. löste en klurig situation också när ena hjulmuttern fastnat i hylsan på stången jag tog av däcken med (har ett sånt där fint specialverktyg istället för fälgkors som man kan dra ut och få bättre moment med). den fastnade eftersom jag satte den ur spår på muttern så när jag lossade den fastnade den av kraften och momentet. efter att ha försökt slå loss den tänkte jag att omvänt moment är väl det man får använda då så jag spände den igen och då lossnade hylsan. kände mig jättenöjd med att jag löste det. använde min röda garagedomkraft också (ska du köpa ny domkraft? ja dom här är dyra sörru, gör istället som jag. du tar en sån här gammal kobratelefon och så lägger du på bregott. och vill du har friktion. då skiter du i bregottet. hahahaha!) till att hissa bilen med.
anyway så består dagens fundering i vilket huvudbry rubriksättarna på aftonbladet måste ha haft inför dagens löp. ska dom skriva om hur sibel bröt ihop efter utröstning i idol eller att linda rosing är tillsammans med fadde igen. herrejävlar vilket jobb. åh nej. jag måste göra ett val. fan vad jobbigt.