tisdag, november 22, 2005

trams

hur lågt får man sjunka i fråga om löjlighet. carola hotar att stämma filip & fredrik. jo man tackar. vrålacaråla får väl skylla sig själv när hon står och sjunger jag älskar jesus i tv. det är humor och inget annat som filip & fredrik leverar.
för övrigt var det en soft dag idag. en och en halv timme på af. men så ska det ju vara hemuppgifter och skit. trams rent ut sagt. tar väl en timme eller så att knåpa ihop och ta med tills på torsdag. skönt iaf att mina pengar från soc var insatta idag. lämnade ansökan om fortsatt bistånd igår (bad om pengar till elräkningen också så jag trodde inte han skulle behandla den föränn idag när jag lämnat in den) och idag var pengarna insatta. tror inte det går att beskriva den känslan av lättnad man känner efter att ha kommit hem från affären med nio kronor i börsen och vetskapen att det är allt man har och så kollar på nätbanken och ser att det är 6300 (lite drygt) på kontot. lättnaden var så jävla enorm. det är mitt största orosmoment just nu hur jag ska klara mig. det suger att ha så jävla ont om pengar. men det är väl värt mödan när jag är klaroch tjänar lite drygt 20000 i månaden. minus statens stöld och akademikerskatten (dvs återbetalningen till csn för de som inte är insatta) ska det väl bli 15000 i månaden att leva för. mer än dubbelt vad jag har nu så det lär ju bli fett soft för att använda ett nysvenskt uttryck. och nu orkar jag inte skriva mer idag. tack & hej. leverpastej

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tjena Tobbe, Bamshad här. Hittade till din bloggsida via kent.nu (var annars). Kommer att följa dina visa och humoristiska kommentarer. Håller absolut med dig angående inslaget med Carola, en av de roligaste sakerna jag sett på länge. Bara så du vet, det finns en koreansk film som kom ut för några år sedan som heter "The Bad Guy" av den mästerlige regissören Kim Ki-Duk. Den handlar om en ung kvinna som blir överfallen på öppen gata mitt på dagen av en man som kysser henne. Självklart blir hon arg och slår/spottar på killen, men vad hon inte vet är att han är en gängledare som hämnas genom att tvinga henne till prostitution. En skitbra film som regissören av någon anlednigen avslutar genom att spela, hör och häpna, en låt av Carola. På imdb.com undrade en amerikansk användare vilken koppling som fanns mellan filmens tema och Carola. Min teori är att Carola själv kanske har en bakgrund som en "Korean prostitute" och först efter flera dyra och smärtsamma kirurgiska ingrepp har hon blivit den Carola som vi alla känner och avskyr. Me love you long time. Vad tycker du?

1:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home