torsdag, november 24, 2005

gamla bekanta

det är lite lustigt. den här veckan har jag råkat på två gamla bekanta. först i måndags när jag skulle på arbeit-macht-frei-förmedlingen (hoppas carin inte har nåt emot att jag lånar hennes uttryck) som jag träffade på nima i på väg in. vi hann bara växla ett par ord men han såg minst sagt annorlunda ut. inte bara för håret utan han såg även magrare ut. inte sjukligt mager men ändå så jag började fundera. sedan i tisdags eller onsdags såg jag att jag fått en kommentar på ett inlägg i min blogg. och det var från bamshad. riktigt kul att höra ifrån honom också. teorin han lanserade om carola och den koreanska filmen var riktigt intressant. måste verkligen reflektera över detta. får se om jag träffar på pöpen imorgon så att jag kan berätta för honom. och snacka lite skit. syns inte så ofta nu längre när jag sitter fängslad på vuxendagis eller arbeit-macht-frei-förmedlingen och han inte sitter och pular med algodaten. som jag kunde hjälpa honom med eftersom jag läste kursen ungefär 3.5 år innan honom. gillar för övrigt det sjysst kortet han skickade till mig när jag fyllde år. med david 'I've been looking for freedom' hasselnöt och kitt (den talande bilen i knight rider) på. var tvungen att kontra med att tipsa om macgyver-boxen som finns på ginza.
nu ska jag försöka packa upp avsnitt två av solstollarna som jag var tvungen att ladda hem igen eftersom jag är en sån klåpare att jag tog bort den riktiga del två och behöll samplen. har i skrivande stund precis fått ner det. väntar nu bara på att kent live i göteborg 13 maj och vega kväll 2 ska bli klara. och så ska jag fixa mat åt mig och mica. vet inte om jag nämnt det men det är roligare att laga mat när man är två och hon uppskattar min matlagning. så får jag se om jag orkar lägga in musik på min nya mp3-spelare som kom idag. köpte en med 256 mb istället. mica tyckte jag kunde unna mig det. hon är så gullig. khodafez