onsdag, november 23, 2005

enya är inte rejv

kom att tänka på den där skumma reklamfilmen idag när jag såg reklamskyltar för enyas nya platta på stan. där två snubbar står och tvättar händerna och så förklarar den ena att enya är inte rejv. det är techno. och att christer måste lära sig skilja på rejv och techno eftersom ungarna skrattar åt honom. och så var det ju den andra med samma tema där en kille förklarar för en annan att o man skalar av det yttersta på bananskalet och häller på sirap och rostar det i ugnen. då får man hasch. men det måste förstås vara mörk sirap. nostalig. känns som det var typ hundra år sen dom gick eller nåt.
för övrigt känns det som att det varit en ganska soft dag. skulle hålla på med nån cv-grej på af idag. hon berättade om afs cv-databas och sen skulle vi skriva själva och visa upp. trevligt värre. jag behövde bara skriva ut min skit och sen kunde jag sticka för då var jag klar. så jag kunde åka in till lund och överaska finaste. fast det är nästan omöjligt att överaska henne. jag stod inne på seven eleven när hon ringde så fick jag försöka lura i henne att jag fortfarande var på af i malmö. men det gick inte. fick iaf köpt fika till henne (en lussebulle och varm choklad) och hade med på tåget.
fick pluggat lite idag också. eller försökte iaf få räknat lite matstat men jag behöver en formelsamling. får leta upp den jag skrivit utt eller fixa en i skolan på fredag. det jag behöver är att räkna på matstaten så att skiten sitter. så ska jag nog klara den. sen är det bara regleren. kändes så jävla taskigt att snubbla på mållinjen förra gången. med den nya boken ska det väl fixa sig. tänkte avsluta med att bjuda på ett citat ur reglerteknikboken för att visa hur oerhört intressant ämnet är (och det var ju inta aaaaalls ironi det där)



"Detta enkla blockschema antyder att kretsöverföring L(s) bestämmer väsentliga egenskaper för det återkopplade systemet, bl.a polernas placering, vilket vi strax återkommer till. Begreppet kretsöverföring penetreras mera ingående i kapitlen 6, 7 och 9 kring stabilitet, prestanda och robusthet för återkopplade system."
Bengt Lennartson, Reglerteknikens grunder