måndag, november 28, 2005

ny mp3-spelare

vet inte om jag nämnt att jag skaffat en ny mp3-spelare. som är min alldeles egna med 256 mb. egentligen skulle jag vilja ha en 20 eller 40 gig ipod för att få plats med min 4000 låtars mp3-samling (som ska växa och bli ännu större). jag hade iaf lite svårt med inspirationen först men sen fick jag fyllt den. sen igår bytte jag ut lite låtar och skulle fixa till nån sjysst blandning också men det finns ingen shuffle på spelaren och programvaran som skulle fixa det ville inte läsas in från cd-skivan så hur göra. jag orkade inte göra nån objektiv mix så till sist slog det mig att jag lägger 400 slag först och 747 sist och plockar bort dem ur playlisten jag skapade utifrån mappen med mp3-låtarna i winamp. så låter jag winamp slumpa en låt och ger alla låtar nummer efterhand de slumpas upp och tar bort dem en efter en ur playlisten. och sen lägger in på spelaren. klyddigt och avancerat men nöden är uppfinningarnas moder och således fick jag följande spellista i min mp3-spelare

kent - 400 slag
radiohead - just
nirvana - negative creep
broder daniel - luke skywalker
placebo - nancy boy (sex mix)
the white stripes - jolene
placebo - evil dildo
depeche mode - stripped
the smiths - shoplifters of the world unite
nine inch nails - the hand that feeds
smashing pumpkins - tonight tonight
kent - alla mot alla
smashing pumpkins - stand inside your love
broder daniel - underground
the white stripes - my doorbell
the white stripes - seven nation army
depeche mode - it's no good
kent - alpha
david bowie - rebel rebel
radiohead - street spirit
morrissey - the first of the gang to die
kent - en perfekt värld
coldplay - yellow
the cure - just like heaven
the cure - close to me
coldplay - in my place
depeche mode - personal jesus
cardigans - erase/rewind
morrissey - irish blood english heart
cardigans - for what it's worth
kent - klåparen
the white stripes - I just don't know what to do with myself
the cure - high
depeche mode - just can't get enough
smashing pumpkins - perfect
placebo - burger queen francais
broder daniel - iceage
nirvana - about a girl
david bowie - life on mars
placebo - teenage angst
kent - är du lycklig nu?
broder daniel - work
the smiths - there is a light that never goes out
nirvana - the man who sold the world
smashing pumpkins - ava adore
nine inch nails - hurt
smashing pumpkins - 1979
broder daniel - cadillac
radiohead - creep
the cure - lullaby
david bowie - heroes
depeche mode - everything counts
cardigans - you're the storm
placebo - peeping tom
depeche mode - enjoy the silence
kent - 747

lustigt sammanträffande att det är depeche mode och kent som avslutar. för övrigt så är dagens låt I just don't know what to do with myself med the white stripes. jack distade gitarr som brummar igång så jävla kraftfullt och mustigt slås knappt av nånting just nu. och videon är ju inte heller direkt fel. men för den sakens skull är kate moss inte på långa vägar lika snygg som min egen mica. för mig är hon alltid snyggast och sötast i hela världen