lördag, september 10, 2005

grattis pöpen

igår fyllde min kompis pöpen 23 år. under många år min enda kompis. under hela gymnasiet typ. han heter egentligen fredrik men jag kallar honom för pöpen eftersom han heter per i mellannamn precis som per 'pöpen' lindholm som kör 10...0 på när det... och så är han a&r på bmg. skickade sms och kort och båda gångerna var han lika fåordig som han brukar vara. var förresten fem år sedan hans trevliga 18-årsdag som tillbringades i prag med att ta hand om mig medan jag spydde ner hotellrummet eftersom jag var dyngrak av tjeckis fulsprit. vodka t34 med fruktansvärd lakritssmak. usch nej. han undrade när jag fyllde år och vem charlie var. om det var en persons unge eftersom jag uppmärksammade att han delar födelsedag med pöpen. får se om han hittar på nånting om en dryg månad när jag blir 23.
annars då. inte mycket. kollade på film igår. sandor slash ida. trevlig och välgjord svensk ungdomsfilm. ska försöka kolla på fjorton suger som jag håller på att ladda ner nu när den är klar. kanske blir det roy andersons debutfilm ikväll. en kärlekshistoria. underbar film som varmt rekommenderas. laddade ner den förra veckan eller förra igen. minns inte riktigt när.
hittade tillbaka till placebo av nån anledning också ikväll. vet inte varför men jag fick sån lust att lyssna på burger queen så jag fick ta och rippa in den skivan på datorn så jag fick lyssnat på den och evil dildo. hey motherfucker I'm after you I know where you live. hur kan man överhuvudtaget få för sig att ringa till någon och hota med att skära av personens penis och äta upp den. var det den tyske kannibalen som rammstein sjunger om i mein teil som ringde brian

to fuck you up your arse
then I will sneak into your room
and cut your cock off
and stuff in my mouth
and chew it with my little teeth

enbart en sjuk människa kan göra något sådant. nåväl. nog om den låten. tog och la in black market också så jag kunde lyssna på narcoleptic och peeping tom. även de två helt underbara låtar ur placebos katalog. känns som att det kommer bli en del av deras musik den kommande tiden igen.
avslutningsvis ber jag om ursäkt för att jag inte orkade blogga igår. och så dagens skämt
när man dividerar får man ibland räkna med bråk