torsdag, september 08, 2005

skrattretande

jag vart väldigt road idag av en paradox jag läste i metro. igår stod det om hur svenska folket fuskar bort 140 mdr varje år. och så idag har eliten, det vill säga en massa politiker fått uttala sig. och mitt ibland dem finns gudrun schyman. det är väl också rätt person att uttala sig som själv haft svart städhjälp (och då snackar vi inte en afrikan haha) och haft en väldig fantasi vad gäller skatteavdrag. det var ju fan därför hon fick avgå som partiledare för kommunisterna. jag herrejävlar. en aning motsägelsefullt. eller snarare jävligt motsägelsefullt. fast det är väl bara jag som roas över det
för övrigt har det inte hänt så mycket idag. den där berg svarade på varför döda vinkeln inte har någon b-sida. nån klåpare på sony-bmg ansåg att det nog gick att mjölka pengar ur alla fjortisar så därför blev helt plötsligt radiosingeln släppt som vanlig singel till affärerna utan att orkestern själva hade något att säga till om. låter som brist på kommunikation i leden eftersom kent alltid fått bestämma det mesta eftersom de är en sådan guldkalv för bmg. skulle inte förvåna mig om den där breitholtz från idol haft ett finger med. den där skallige typen verkar vara ganska sliskig och klåparaktig av sig och ser typ bara pengar. precis som alla andra i idol-juryn som bara ser potentiella kassakossor vilka dom försöker benämna som 'talanger'. men det är så jävla lätt att genomskåda
förresten så hade jag lite tur idag. jag och ängeln ska gå på bio och se kalle och chokladfabriken. när jag loggade in på luderstorm idag hade jag ett mejl i inkorgen med rubriken grattis

Hejsan! Jag har en tråkig och en glad nyhet. Den tråkiga är att du tyvärr INTE vann biljetterna till galapremiären av Kalle och chokladfabriken. Den glada nyheten är istället att du har vunnit ett av tröstpriserna, det vill säga två "vanliga" biobiljetter samt en t-shirt.

och jag som bara var med i tävligen för att kanske få biobiljetter men tänkte att jag vinner säkert inte. vinner ju aldrig nåt där på luderstorm men idag var jag en av de som vann andra till tionde pris. najs. ska nog tävla lite fler gånger. man vet aldrig. speciellt kul eftersom jag sett orginalfilmen nån gång för jävligt länge sen. minst tio år sen eftersom det var hemma hos min mormor medan hon fortfarande levde. aja. ska inte låta hybrisen stiga mig åt huvudet. men biobiljetter och dessutom en t-shirt är inte fy skam.
nåväl. man får väl se vad morgondagen har att bjuda på. orkar inte skriva mer idag. hejdå bloggen. vi ses imôrrn!