onsdag, september 07, 2005

inventering

igår följde jag med ängeln till eslöv för att hjälpa till när hennes lottakår skulle vara med på inventering. inte på dennis brunbys hifi dock. neeeeeeeeeeeeee! förstööööööööör. överskottsbolaget däremot. som inte är vad överskottsbolaget en gång var. på min tid. det vill säga för 10-15 år sen, minns inte exakt men iaf på den tiden när öb låg ute i löddeköpinge och de sålde uteslutande militärt överskott samt en massa roliga fordon såsom sopbilar, dels sådana som tömmer sopor och sedan såna där gatsopningsfordon med två rattar, lastbilar, traktorer och gamla polisbilar. nu är det bara en bråkdel av det som säljs som utgörs av militärt överskott. vissa saker som säljs går inte av för hackor. det är sådant som man nog kan göra sig en rejäl hacka på. fast då gäller det att ingen kommer och hackar på en. och just den sortens humor är mica ganska trött på. vilket osökt för mig in på en rolig händelse på tåget till eslöv. en kille i 30-årsåldern och hans sambo/flickvän eller så satte sig mitt emot oss och käkade korv. tydligen var hans tjej inte lika dryg som vissa före detta eskilstunabor som numera sjunger i stora rockband och som elakt hindrar sina basister från att gå ut och ta en korv när denne är hungrig och man passerar en korvkiosk i eskilstuna. saken var iaf den att när tågvärden kom och skulle kolla på biljetterna/korten började han plocka upp sin plånbok och frågar tågvärden vad det kostar att åka till lund. 85 kronor svarar hon då eftersom dom jävla skånetrafiken ska ta 50 spänn i avgift om man chansar och inte köper biljett. - vilken tur att man har kort då, säger killen varvid jag och mica börjar småfnissa lite medan hans sambo utrycker sitt missnöje och förkunnar för honom att han är så tråkig. vilket i sin tur leder till att han försvarar sig med att vi iaf tyckte att det var roligt. och det var det. jag funderar på om man skulle köra samma grej för jag tyckte det var skoj.
nåväl. framme i eslöv var det bara att knalla bort till öb och få reda på vad som skulle göras. jättetrevligt att jag och micas kompis bror fick en hylla med en massa byggmaterial som väger flera ton. eller det känns så när det är tunga järnspett och gjutningstillbehör och annat som ska räknas. och spikplattor i stora mängder. åh. så jävla jobbigt. långt om länge vart vi iaf färdiga efter att ha räknat byggtillbehör, kablar i olika färg och längd, dock ej röda gröna gula (jävla klåpare), elgrejor, sorterat en massa jävla kartonger med spik, räknat olika båtlinor, bojar (nilecity - din boj i bukten), ankare, batteriladdare, kompressorer och diverse andra biltillbehör. samt svurit över alla dessa jävla klåpare som lägger saker och ting fel så man får räkna om och sortera upp prylarna. det är så jävla jobbigt. men vi vart klara till slut och fick skjuts till lund och därifrån tåg till malmö. och för en gångs skull kunde jag glädjas över skånetrafiken eftersom förändringen av linjenätet i juni i år innefattade senare nattrafik med följden att vi kunde ta bussen hem och inte behövde vänta mer än 20 minuter på sexan vid triangeln eftersom bussarna aldrig går mer sällan än var tjugonde minut. men vi kom ändå jävligt sen hem. och kom inte i säng föränn vid halv ett eller halv två. minns inte så väl. minns bara att det blev väldigt lite sömn och därför lekte jag finsk batterist och sov till klockan halv två när jag hade lämnat mica i lund men tyckte ändå att det var en jävla revelj den här morgonen. eller eftermiddagen.
ikväll eller rättare sagt nu om en timme blir det lite dilemma huruvida vi ska se fotbollen eller idol. och så var man där igen. åh nej jag måste göra ett val. fan vad jobbigt.
damn. jag måste sluta vara som den där berg. räcker det inte med att jag har ett litet brytningsfel som honom. nu ska jag iaf slänga in en pizza i ugnen och sen käka marabou frukt & mandel när vi kollar på fotbollen. eller idol. eller fotbollen. eller idol. eller...