fredag, september 02, 2005

agressioner gentemot skånetrafiken

som jag skrev i faktarutan om mig så tycker jag om att ventilera mina åsikter. och idag har turen kommit till kollektivtrafiken i skåne. som alltför många gånger gjorde skånetrafiken mig pissed off idag. jag skulle möta mica i lund och på grund av en smärre försening glömde jag bort tiden lite. när jag väl går ner och tar bussen och kommer till södervärn så ska det ju naturligtvis inte komma någon buss mot centralen på ett tag. nämnde jag förresten att jag är så jävla diskriminerad att min busslinje inte går till malmö c utan jag måste byta buss. oerhört välgenomtänkt. när jag har bråttom till stationen då ska jag nödvändigtvis hamna i dödtiden när det inte kommer nån buss var femte minut eller hela tiden eller hur det nu var utlovat så fint. det ska iaf gå en sjua 12:09 och mitt tåg går 12:28 och 20 minuter ska det inte ta ner till centralen. såvida busschauffören inte måste stå och vänta helt jävla i onödan på gustaf adolfs torg. precis som en massa andra gånger. bara stå där och inte köra gör mig så förbannad. speciellt när jag har bråttom. kommer fram till centralen och nog fan ska alla rödljus vara emot mig också. det måste ju vara så när jag har bråttom. hann dock med tåget i sista stund efter att ha rusat som en galning genom hela malmö c. nämnde jag hur mycket jag hatar skånetrafikens busschaufförer när dom ska stå och vänta och vänta och vänta trots att ingen ska med. vafan din jävla klåpare, kör då funderade jag på att säga till honom. men det blev inte av. en sak har jag iaf lärt mig och det är att man måste åka i en jävla bra tid om man ska hinna med dom förbannande skånetrafiken. detta är bara en i mängden av gånger som jag blivit arg och förbannad över bussar och tåg i skåne. det skulle kunna bli en hel roman om jag skulle ta upp alla men det orkar jag inte för det är så jävla jobbigt. vi ska inte tala högt om alla gånger jag skrikit och svurit och kastat förbannelser över busschafförer som kört iväg trots att jag kommit springande. men på nåt sätt känns det bättre att få ventilera mina åsikter på det här sättet. så kan alla få läsa om hur arg jag kan bli på kollektivtrafik som inte fungerar. nu orkar jag dock inte älta detta mer
istället tänkte jag ta upp ett roligt tidsfördriv som mica mer eller mindre uppfann idag när vi satt på tåger hem. charader med kenttitlar. dessvärre var jag mindre begåvad i att gissa micas charader som ofta var väldigt välgenomtänkta. till hennes stora frustration. men det kan säkert vara roligt för alla kentskadade människor
som exempelvis carin med vem jag språkade digitalt över pyttemjuks nätverk för direktkommunikation. det vill säga msn. diskussionen kom av någon anledning in på tv-spel. vilket kommer att vara min sysselsättning efter detta inläggs författande. lite donkey kong country 2 på dator med snes-emulator. man är ju så high tech att man spelar sina tv-spel på datorn. bekvämare
förresten så ska vi ju äta tacos ikväll. haltyska tacos die auf lidl gekauft worden sin. ja. das ist sehr gut. sehr gut deutsch. ja ja. das ist gut. auf wiederschreiben. tschüss