söndag, september 04, 2005

fotboll & tvätt

sveriges förbundskapten i fotboll är en jävla klåpare. varför i helvete tar den jävla idioten in alla andra avbytare men inte markus rosenberg. skulle nån bli inbytt så var det rosenberg. det hade blivit en ultimat skånsk anfallstrio med zlatan på topp och henke och rosenberg strax bakom. det var enbart för att rosenberg är en mff-produkt helt och hållet som idioten vägrade ta in den bäste avbytaren. vänta bara tills henke lägger av. då ska svenska folket få se anfallsduon rosenberg/zlatan skjuta sverige till oanade framgångar. och det är två mff-produkter. det är så det ska vara helt enkelt. för övrigt borde zlatan haft ännu fler mål. och varför i helvete nominerades inte han till matchens bäste spelare. var det inte han som hade alla vassa målchanser i början kanske. det är en stor jävla sammansvärjning mot allt som har med malmö att göra. först att dom inte plockar in rosenberg. sen att zlatan inte blir nominerad till matchens bäste spelare. och för det tredje. varför är den där eddie gustafson andremålvakt? det finns bara en person som borde haft den platsen och det är mattias asper och ingen annan. därmed basta
annars var det en helt okej match förutom all malmödiskriminering. funderar på att anmäla till do eller någon annan instans. resultatet var trevligt även om det var pirrigt i början och jag var en pessimist i sitt livs form innan matchen och gick tänkte negativa tankar eftersom det alltid går åt helvete när förväntningarna är högt ställda. skönt att allt lossnade. tyvärr fick jag inte sett första målet. tror jag. jo. när jag kom upp ur tvättstugan så sa mica att bulgarien hade en man mindre och sverige hade ett måls övertag. senare fick jag veta att stoichkov (hur fan det nu stavas) gjort en antoine och blivit förbannad på domaren och blivit uppvisad på läktaren. egentligen en jävligt korkad regel att man inte får dividera med domaren eller skälla ut den jävla klåparen när han fattar fel beslut. man måste få ta ut sina agressioner. få sådana här trevligt aggressiva utbrott deluxe.
för att återgå till fotbollen en sista gång som kanske kan anses vara gårdagens största angelägenhet en sista gång så kan jag inte låta bli att nämna att jag satt och funderade över hur många personer som fick andnöd och svimmningskänningar varje gång det där långlånghåriga skäggmiffot syntes i bild och dessutom blev inzoomad. inte mycket han uträttade i varje fall. inte alls lika mycket som skånepågarna henke och zlatan. skåne i mitt hjärta forever liksom. näst efter världens finaste mica.
annars då. gårdagen gick åt till att handla också. långt om länge efter mycket donkey kong på snes-emulator på datorn. en sak kom jag fram till och det är att det är bekvämt med bil när man ska ut till citygross. istället för att sitta på en kokhet buss och ta sig igenom malmö en lördagseftermiddag i jakt på billiga matpriser. vuxenpoäng när man tar bilen och storhandlar och ställer allt i bagaget. sen tvätta fast det nämnde jag kanske. samtidigt som jag kollade lite på fotbollen. och sen diska och laga mat. men vad gör man inte för sin älskade. jag skämmer inte bort henne. jag gör allt det för att jag älskar henne så mycket. så var det med den saken. och nu ska jag göra nåt helt annat. precis som glenn killing brainpool att göra när han kom på att det egentligen inte var så roligt att ha dom där. i studion. alltid lika roligt när lokko kör sin referenser till musiklivet i de mest bisarra sammanhang. och bara för det måste jag nog lyssna lite på the bravery. fast nej. de är alldeles för hypade så det går inte. får leta upp nåt mera obskyrt och smalt. måste ju tänka på anseendet