måndag, maj 22, 2006

ams macht frei

arbetsförnedringen is the shit. bara synd att det är såna där kommunister. jag kan inte sympatisera med utomparlamentariska och demokratihatande organisationer och politiska falanger. jag tolererar inte hur det ser ut i kina, kuba eller nordkorea eller de brott mot mänskligheten och demokratin som sovjet begått. demokrati är den största innovationen i historien och kommunister och andra vänsterorganisationer respekterar inte att det finns andra åsikter än deras och att de ska framföras på ett civiliserat sätt genom att föra en dialog och debatt. man kommer ingenstans med att slå sönder bilar och skyltfönster. men jag gillar att osynliga partiet anser att man ska sätta sig upp mot etablissemanget och vägra lyda lärare eller arbetsförmedlare och sockärringar. det är alldes för hög press på oss arbetslösa och socuialbidragstagare. lämna oss i fred och sluta för fan kontrollera vart enda steg vi tar i nån sorts bigbrother-anda. ge oss våra pengar utan krav på motprestationer. vi klarar att söka jobb själv och man går inte arbetslös frivilligt som moderaterna tycks tro och därför vill göra det ännu sämre för oss som har det sämst ställt. jag håller med moderaterna i fråga om skattepolitiken vad gäller företagen men dom ska fan inte röra tryggheten. bibehållen trygghet med förbättringar för företagen. slopa alla anställningsavgifter och skit om de anställer ungdomar och invandrare så blir det fart på arbetsmarknaden och ekonomin i stort. det finns en enda stor anledning till att svartjobb är så utbrett och accepterat och det är dom jävla inkompetenta sossarna i regeringen skyldiga till med sin företagshatande skattepolitik. lägg ner med att låsa in arbetslösa i tvångsåtgärder och ge oss våra pengar och sänk skatten på arbete så kommer hjulen igång. alla tjänar på det. istället för att ett företag ska behöva betala 300 spänn per timme för en anställd när denne bara får ut 70 spänn (varav 200 snor staten från företaget och 30% inkomstskatt på lönen den anställde får ut) kan den anställde få 200 kr i timmen om företaget slipper alla jävla avgifter och skit. sålunda kan den anställde dubbla sin lön men arbetsgivaren minskar sina kostnader med en tredjedel. och staten får ändå in pengar genom skatten på lönen den anställde betalar. dessutom får företagen råd att anställa fler vilket leder till ökad sysselsättning vilket i sin tur innebär mindre bidragsberoende och mer skatteinkomster från den skatt de anställda betalar på sin lön. om fler får anställning och dessutom högre löner ökar konsumtionen vilket även det leder till ökade intäkter för staten i form av moms på varor och tjänster. dessutom ökar företagens vinster och då får staten ökade inkomster i form av skatterna som företagen betalar in. kort sagt alla skulle tjäna på att de idiotiska skatterna på arbete helt och hållet slopades under förutsättning att pengarna som företagen på så sätt tjänar inte går ner i pamparnas fickor utan används på så sätt som jag nämnt. men de jävla sosseidioterna vägrar ju inse de utan sitter där och ser på medan sverige förfaller och företagen flyr sverige och arbetslösheten skenar. ju mer jag tänker på det desto mer övertygad om att jag borde formulera alla mina politiska idéer till ett manifest och partiprogram och starta ett eget parti. som vill sveriges bästa. för sverige i framtiden. jag blandar och ger från både höger och vänster. högerns företagspolitik förenat med vänsterns trygghet för alla och framförallt för de svaga individerna i samhället är min melodi. synd bara att ingen mer än jag har insett det och att jag inte har något parti att rösta på i valet