söndag, maj 07, 2006

war of the brokeback grudge saw two village worlds

gissa vilken film jag & mica kollat på. här hemma på datorn med svensk text och allt. medan den fortfarande går på bio. jag misstänker att någon har rippat den direkt från en biokopia eller nåt eftersom man ser de svarta ringarna som signalerar att det är dags att byta rulle. fast texten var inbränd. www.tankafett.com is the shit. massa trevliga filmer man kan ladda hem med bitlord
och filmen då. tja. den var skrattretande rolig. alla referenser och parodier var überlätta att genomskåda. trots att manuset hade sämre sammanhållning än en polsk traktor kommer skratten tätt. både för att det är så dåligt och för att det faktiskt finns punkter man kan skratta åt. som när grudgekillen och blodinen snackar japanska. en japanska som består i att killen bland annat räknar upp diverse hifi-märken eller att de använder diverse japanska uttryck som är kända även i västvärlden såsom sushi sashimi eller samuraj. man skrattar dels för att det är dåligt och dels för att det faktiskt är kul
en annan rolig sak med filmen är det hejdlösa drivandet med tom cruise. människan är inte klok i huvudet. fast iof lider han av samma problem som vrålakaråla. hjärntvättad av nån idiotisk religiös sekt. även om jag inte sett mycket av cruise så fick jag uppfattningen att han var jävligt creepy redan när jag såg interview with a vampire första gången. så fort jag ser cruise i nån film eller nåt annat sammanhang tänker jag på lestat. fast till skillnad från tidigare nämnda filmer är interview with a vampire i mitt tycke en jävligt bra film. fast filmen vi såg färdigt igår når knappast på långa vägar upp till siffran i sin titel på en femgradig skala. den är rolig för att den är så dålig. ungefär som bovin är så löjlig att han blir cool