söndag, maj 07, 2006

and the winner is...

allas våran isola tog hem förra recitationstävlingen genom att pricka alla rätt. hon får den stora äran som pris. denna gången blir det kanske lite mer blandad kompott, kanske lite svårare, kanske lite lättare. reglerna är iaf desamma. låt och artist som kommentar till inlägget. flest rätt vinner. lycka till

1. och om en dubbeldäckarbuss
kraschar in i oss
att dö vid din sida är ett så himmelskt sätt att dö
och om en tio tons långtradare
dödar oss båda
att dö vid din sida
nöjet är helt på min sida

2. I know a man in gothenburg
he doesn’t feel anything
he had sold the sorrow of his heart to everybody around
he changed his style, turned off and became his own slave

3. du har aldrig varit kär
förrän du sett stjärnorna speglas i reservoarerna
och du har aldrig varit kär
förrän du sett gryningen bakom hemmet för blinda

4. vi vandrade hemåt igen på öde gator
sov med öppna fönster för att hålla mardrömmarna borta
vi var nonchalanta och vackra och förblindade av de skarpt lysande ljusen
kommer det någonsin att upprepas
kommer det att följas någonstans
kommer vi att tillbringa vår tid reflekterandes
är vi gamla nog att bry oss

5. smått förbryllad av hans brist på riktning
hej du, hej du
kom till världen genom kejsarsnitt
hej du, hej du
väljer sina kläder för att matcha sin bleka hy
hej du, hej du
nu tar det honom en hel dag att få erektion
hej dusaker och ting är inte som de verkar
det går inte att begripa
saker och ting är inte som de verkar
det går inte att begripa

6. jag ska ut på en tur med min bästa vän
jag hoppas att han aldrig sviker mig igen
lovar att jag är lika trygg som husen
så länge jag kommer ihåg vem som har byxorna på sig
jag ska ut på en tur med min bästa vän
jag hoppas att han aldrig sviker mig igen

7. min spegelbild, smutsig spegel
där finns ingen förbindelse med mig själv
jag är din älskare, jag är din nolla
jag är ansiktet i dina drömmar av glas
så spar dina böner
tills du verkligen behöver dem
släng ut dina bekymmer och flyg
ska du med på en åktur?

8. jag har väl kastat mig i havet
alltför många gånger för att klara mig hem
jag är här ute helt själv, driver omkring ensam
om det inte visar sig, ge det tid
att se mellan raderna
för jag såg att stormen närmade sig
och vågorna blir så höga
verkar som om allting vi någonsin känt till är här
varför måste det flyta iväg och dö

9. right through the dirt
the stars are bubbling in the pools
like teeth in a glass of coke
under the lights the paving’s breathing with gills
breathing as heavy as me
oh oh ooooh and yesterday
turned in it’s grave

10. kom in från en regnig torsdag på avenyn
tyckte jag hörde dig prata mjukt
jag tände ljuset och slog på tvn och radion
jag kan fortfarande inte fly från spöket efter dig
vad har hänt med alltsamman?
galet skulle vissa säga
var är livet som jag känner igen?
försvunnet

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

hai2u tOBBE r u 4 sexes chat?

12:04 fm  

Skicka en kommentar

<< Home