söndag, november 06, 2005

weiss

jag blev mäkta glad när jag såg att weiss vann duellen på falcon.se och numera kommer ingå i deras ordinarie sortiment. utan att ha provat den visste jag ändå att jag ville se den på hyllorna eftersom veteöl inte har den jobbiga beska som normal öl har. och jag är glad att min favorit vann den här gången åtminstone eftersom svenska folket var dumma nog att rösta fram den jävla ballerina toffe som vinnare trots att bananchoklad är mycket godare. glass med banan och massor av ohoj chokladsås är bland det godaste som finns. och ohoj bananchokladsås är supersmarrig
anyway så passade jag på att prova weiss igår och jag blev inte besviken. visst tycker jag det påminnde lite om mineralvatten, den hade inte så mycket smak men den var heller inte besk som annan öl kan vara. öl med liten eller måttlig beska är det jag föredrar. budweiser har jag för mig ska vara god. för att inte tala om corona extra. där snackar vi riktigt god finöl. synd bara att den ska vara så dyr. men falcon weiss är god öl. synd att den bara finns som 3.5, hade varit bra om den fanns på systemet som 4.8 eller 5.2. kanske borde testa nån äkta tysk veteöl som systemet har. känns ganska intressant. eller den där körsbärsölen eller vad det nu är. har för mig att det ska finnas nåt sånt men jag är långt ifrån säker. weiss är gott iaf och rekommenderas varmt. speciellt till dom som normalt tycker att öl är för beskt

1 Comments:

Blogger tns said...

haha. precis :P

9:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home