lördag, september 24, 2005

paradiset för en man

eller iaf ganska nära det måste vara biltema i malmö. eller biltemas butiker överhuvudtaget. en enorm yta med biltillbehör, verktyg, reservdelar, fritidsprylar, båtgrejor och annat att botanisera bland i timmar. en kvinna som följer med sin man där kan nog få känna på hur det känns när förhållandet är det omvända på ullared. det ultimata däruppe vore ett biltema samt en jättestor clas ohlson så att männen har något att göra när kvinnorna tittar på sina kläder i timtal. jag var iaf på biltema på svågertorp idag med farsan. skulle ha födelsedagspresent åt morsans gubbe. usch. ska åka upp till kusinerna och mostern i halländska ödemarken imon eftersom moster gunilla fyller 50. och farsan fyllde 48 idag så man får väl uppmärksamma honom. två år tills han fyller 50 och jag blir 25. han blir exakt dubbelt så gammal som jag och vi kan fira 75-årskalas tillsammans. men den tiden den sorgen. köpte iaf hans födelsedagspresent på shock idag efter att vi lämnat köttet som vi hade liggande i bilen uppe i min kyl vilket var anledningen till att vi inte kunde stanna på biltema någon längre stund. mica följde med ner i stan och det var mysigt. köpte en kistformad plånbok till honom med ett kors på. egentligen är det en svartrockaraccesoar men han får den eftersom han är begravningsentreprenör och det passar bra. en kul grej liksom. han får den imorgon när vi ska köra upp till slättåkra, mitt emellan oskarström och kvibille, ca tre mil norr om halmstad. jävla dag att behöva åka på när mica och jag firar får ettårs irl-dag eller vad man ska kalla det. ett år efter att vi träffades irl första gången. men den historien har jag dragit innan. men det ska bli mysigt iaf. färgade förresten håret idag också. icke att förglömma. och fick hjälp av min ängel att färga ögonbrynen. skönt att slippa ha en massa blond utväxt. nu ska jag gå och ta ut mina linser och därefter ska jag spendera lite kvalitetstid med mica