söndag, september 18, 2005

the legend of zelda: a link to the past

känns som att helgen eller kanske framför allt idag har handlat ganska mycket om tv-spel på datorn. alltså snes på emulator. jag har trots mina farhågor gett mig på zelda III. vet inte om jag kommer orka göra klart det. jag har inte klarat det de andra gångerna jag gett mig på det på emulator. men nu så har jag kommit längre än sist. det längsta jag kommit tidigare var till öknen och till templet med den tredje pendanten. men inte mer. och så hade jag nog tagit den där jävla boken som danne tipsade om. nu har jag en massa grejor. en hel del hjärtbitar och ska nu ta itu med den tredje pendanten.
anledningen till att jag gav mig på det var att jag spelat igenom super mario world, super mario bros 2 (den äkta japanska smb2 som släpptes som the lost levels på snes super mario all stars) samt super mario bros 3. smb2 (den arabiskinspirerade usa-versionen som egentligen var ett japanskt impopulärt spel om en arabisk familj där karaktärerna byttes ut mot mario-karaktärerna eftersom japanska smb2 ansågs vara för svårt, vilket jag kan hålla med om, samt att man i japan redan höll på med smb3 och man snabbt behövde nåt att släpp i usa som uppföljare till smb) har jag sedan tidigare klarat på gba-emulator. dessutom har jag spelat igenom donkey kong country 1 så i brist på annat gav jag mig på zelda III och nu har jag definitivt fått nåt att bita i.
och nu ska jag sova. gå och lägga mig med min älskling. ses imorron

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Zelda III är ett av de bästa spelen som finns!

1:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home