fredag, september 23, 2005

bra musik på max

jag var på max och käkade idag. och sin vana trogen spelade dom bra musik där. det vill säga kent. först den döda vinkeln och sen med kanske bara två tre låtars mellanrum du var min armé. alltid trevligt. och god mat har dom också där
för övrigt försökte jag plugga lite genom att åka upp på högskolan medan mica var i skolan men det vart att jag satt i datorsalen och surfade och sen såg jag att pöpen satt i unixsalen så jag gick in för att snacka med honom. det visade sig att han hade fullt upp med att förbereda en lab i algodaten (algoritmer och datastrukturer). och lab och lab förresten. det två timmars labpasset består i att man kommer och visar upp sitt färdiga program med tillhörande kod och får eventuellt hjälp med att felsöka det. det vill säga man måste skriva all kod och kompilera och göra färdigt. för de som inte är insatta innebär kompilering att man översätter programkoden till maskinkod, det vill säga ettor och nollor vilka hårdvaran kan tolka. sålunda var det som pöpen och hans labkompis sysslade med och jag slog mig ned för att hjälpa till lite. kul att kunna vara till nytta men jag hade lite svårt att komma in i det. dels är det typ cirka 3.5 år sen jag läste algodaten och sen har jag inte kodat java på ett bra tag. hans fortsättningskurs i reglerteknik verkade allt annat än trevlig. vi snackade lite om realtidsprogrammeringen som jag inte klarat än. bara labbarna och projektet. dock ej tentan. det är en hyfsat jobbig kurs med en massa trådar och parallella processer och grejor. usch. orkar inte ens tänka på det. han verkade iaf ganska inne i det eftersom han inte lade märke till att jag inte hade min glasögon. efter att ha försvunnit ut en stund och pratat med min ängel (stackarn hade håltimme) satt jag en stund och frågade sedan mig själv: är det dags att ge sig av? varpå gitarr och pianooutrot började spela i mitt huvud och pöpen tackade för hjälpen.
vad har else hänt då (för att använda lite programmeringstermer. efter att jag.matInta(); samt jag.tillStationenGå(); jag.wait(); jag.ombordGå(Pågatåg P); jag.find(Angel Mica); har vi varit hemma och vilat lite, sen mobilia för att fixa några ärenden, bland annat köpa hårfärg åt mig, ser ut som en grävling som Synther S = Carin; skulle ha uttryckt det. blev även ett par byxor impulsköpta men mina andra manchesterjeans är trasiga och jag vart så glad över att h&m fått in nya manchesterbyxor inför hösten så ja.
nu sitter jag här och jag != orkaskriva; så darum blir det tack och hej leverpastej för nu