torsdag, september 22, 2005

fast

jag har blivit typ smått beroende av att spela zuma. hittills är jag uppe i 113750 som personbästa men jag siktar högre. på att klara mig igenom alla sexton nivåer. och kanske få över 125000 och såsmåningom om jag får till en superomgång ta mig över 150000. om jag orkar. har inte orkat ta itu med zelda på sistone. står och stampar med första kristallen och har inte ens orkat ta mig in i templet eller leta upp den jävla apan man ska ha med sig. usch nej
förresten så känner jag för att bli nostalgiskt. och tänka tillbaka på den här tiden för ett år sen. på ett sätt var det jävligt dåligt. jag var djupt nerkörd på sprit och drack väl mer eller mindre varje dag. dvs satt hemma och hällde i mig sprit för att dränka mina sorger och kunde sätta i mig en 75:a vodka på en lördagkväll om jag så ville. men just vid den här tiden för ett år sen var något på väg att hända som för alltid (tror jag) skulle förändra mitt liv. för på söndag är det ett år sen jag och mica träffades för första gången irl. från att hon bara slumpat fram mig på helgon och skrivit till mig gick det till att vi långt om länge bestämde att träffas. och vilket jävla bra beslut. se på mig nu. nykter i snart ett år. men så var det som sagt inte för ett år sen och då kunde jag inte ana hur bra jag skulle ha det nu. men jag var nervös. tror jag. minns inte säkert. fast mest nervös var jag på den där lördagen. fast nej. ska inte dra den historien nu. och alla detaljer från den dagen tänker jag inte dela med mig av offentligt. men det var den underbaraste dagen i mitt liv och vändpunkten för mig. och jag hade ingen aning om det veckan innan. så här bara ett par dagar innan vi skulle träffas på lördagen. det är egentligen konstigt hur fort tiden går. man har liksom inget perspektiv på det föränn man tänker efter
nej. nu orkar jag inte bli filosofisk. ska vila lite i väntan på att ängeln ska komma hem. eller jag ska åka och möta henne nere på möllan. eller så kanske jag spelar lite zuma. nej. jag har för ont i nacken för det. sitter nog fel vid datorn. okej
adios amigos