fredag, september 16, 2005

elva månader

idag har jag och min älskade mica varit tillsammans i elva månader. dessvärre gör pengabrist att vi inta kan fira så jättemycket. men vi ska iaf äta tacos ikväll och mysa lite. och så får jag trösta min ängel. hon skulle köpa ett par dr martens för knappt 400. kruxet var att en annan tjej sagt först att hon ville ha dem men sen inte hört av sig på jättelänge. allt var nästan klart men så hör plötsligt hör hon av sig och ska ha kängorna. och i princip snor dom mitt framför näsan på mica. säkert bara för att mica var intresserad. usch. man blir arg. och lessen för hennes skull. och så händer det på vår elvamånadersdag också. usch
annars har det inte varit nåt speciellt idag. förutom gratismålet mat. och så dagens största i-landsproblem. brittan kanske inte kan amma på grund av sina silikonimplantat. herregud. jag kunde inte bry mig mindre. dessutom ger det ju bränsle åt debatten huruvida hon opererat sig eller inte. meningslöst. och ännu mer löjligt och meningslöst är kravet från aftonbladets läsare att h&m ska stoppa samarbetet med kate moss. enbart för att hon snortat lite kola. herregud. varför bry sig överhuvudtaget. svenskarna har en sån oerhört dum förmåga att gripas av moralpanik över såna här saker. jag bryr mig inte ett jävla dugg om hon sniffat lite kokain eller inte. finns ju ingen mening att bry sig.
nej. nu ska jag fortsätta laga mat. och försöka ta itu med dagens frågeställning. vad och framförallt skillnaden mellan goth och wave/new wave är. frågan aktualiserades när någon tog upp ämnet disneygoth och syftade på band såsom rasmus, him och evanescense eller vad det var och nämnde band som the cure och joy division som äkta goth. saken är den att i en artikel om the house of love i den eminenta musiktidningen zero. de ansåg sig vara ett wave-band precis som the cure och joy division vilka även var stora inspirationskällor. därför har jag fått en oerhörd törst att släcka vad gäller att ta reda på vad skillnaden är. kanske ska fråga anx. hon verkar ha koll på sådant.
nu ska jag spendera resten av kvällen med min flickvän. det är ju trots allt vår elvamånadersdag