söndag, juni 25, 2006

nostalgi

jag tankade hem quake 1 från tpb idag. sån jävla nostalgi från gymnasiet. alla fredageftermiddagar vi satt i datorsalen och spelade quake-demo i nätverk och skrek 'uuuh jag ska penetrera dig med min super nailgun', 'åhh, jag fick råkket lånncher' eller när olle kom in och frågade om jag mådde bra eftersom jag satt och skrek. det var tider det. jävligt kul. fast det här var hela quake så när jag klarat house of chton trodde jag att jag var klar men det är tydligen tre uppdrag till eller nåt med tio banor på varje eller nåt. huga. skickade över till ängeln också och det funkade att köra i nätverk så vi satt och lirade mot varandra. och jag skäms över att hon totalaegde mig trots att jag spelat så jävla mycket och känner till alla hemligheter och grejor. nu återstår bara att övertyga pöpen om att installera det hemma hos sig så vi kan sitta och köra nätverk med quake. det vore jävligt kul