torsdag, mars 09, 2006

träffade pöpen

dock inte per 'pöpen' lindholm, 10...0 på när det... även känd som a&r på bmg (eller sony bmg eller vad fan dom nu heter) utan min kompis fredrik som jag kallar för pöpen eftersom han heter per i mellannamn. ganska långsökt men ändå. lite lustigt för jag kom nerhaltande till uranus (datorsalen) så kom han där och frågade vad som hänt och jag förklarade att jag sprungit till bussen vid domkyrkan och så var det halt den sista biten, dock sandat. men vad hjälpte det när jag glider omkull och faller raklång på sidan och antagligen slår ihop tänderna på nåt jäkligt sätt för lät gjorde det. men det är ingen fara. det är värre med mitt högerben som jag knappt kan gå på nu och som gör jävligt ont i hela benet, från höften och nedåt och genererar smärta så fort jag belastar det (som om det inte gjorde ont sen innan). dessutom kan jag inte böja det ordentligt heller eftersom det då tar emot och smärtar ännu mer. jag staplar mig fram och kommer få jävligt ont i vänster ben också eftersom jag lägger all tyngd där. undrar egentligen vad som hänt för jag måste ha fått en rejäl smäll. synd man inte känner nån som är läkare som bara kunnat ge ett utlåtande eller en kvalificerad gissning. min lekmannagissning är att jag åtminstone fått nån kraftig blodutgjutning och kanske sträckt nån muskel...men det ska väl inte göra så ont. brutit nåt kan jag knappast ha gjort för jag reste mig ganska snabbt och gick till bussen jag skulle hinna med. aja. så långt sträcker sig mina medicinkunskaper som jag erhållit genom att kolla på cityakuten då och då. scrubs är isf mycket roligare

anyway så träffade jag pöpen och det var lustigt. tyvärr han vi inte prata nån längre stund. han skulle tenta imon i nån frt-kurs. det vill säga nån form av reglerteknik. hade jag hunnit snacka med honom skulle jag frågat om tyskarnas vapen under andra världskriget och deras förkärlek till enorma kanoner (det var åtminstone vad berättarrösten sa i medal of honor som jag skaffat till mitt och micas ps1. och kanonen greta som jag nu ska förstöra. nån sorts enorm kanon som står på en järnvägsvagn och således har hög mobilitet. medal of honor är övrigt jävligt kul. vet dock inte om jag ska spela underground färdigt först eller gå vidare med vanliga. har kommit till tredje eller fjärde uppdraget men har kört fast på en jävla bana där jag ska förstöra tre luftvärnskanoner och tända lysena på en landningsbana och hoppa på ett flygplan. vore inte så svårt om det inte vore för de jävla tyska pansarvagnarna som jag måste hålla mig undan för. och alla andra tyska soldater. och på tal om tyska soldater så är det ganska roligt att i medal of honor så pratar soldaterna en blandning av tyska och mestadels engelska med tyskt uttal. inte visste jag att tredje rikets armé talade engelska med varandra. men det är roligt att höra utrop som achtung, achtung då och då. de måste ha nån farbror barbroliknande vurm för hifi eftersom de hela tiden ropar vart radiodelen ska in. ach betyder in. och tung är tyska för tuning. alltså ska radiodelen in här.

moh och mohu är iaf jävligt bra spel och roliga. är kanske inte världens bästa på fps-spel och kanske inte så förtjust i dem men moh gillar jag. fast inget går ju upp mot battlefield i nätverk. bilspel är också roliga. fast när jag testat gran turismo får jag inte rätt på styrningen. jag snurrar runt rätt ofta. då är nfs roligare. iaf porsche edition som vi har. annars är det colin mcrae rally 2.0 som gäller för min del. köpte det också för en billig penning på tradera och det är jävligt skön rally. börjar få koll på sladdandet också i min subaru impreza. det är den enda rallybil jag kan köra. de jävla klåparna har ju inte med nån volvo. annat var det i nåt gran turismo 4 eller liknande som jag testade på gameaffären på burlöv center. minns inte till vilken konsoll, bara att man kunde välja antingen en volvo s60r eller en gammal 245 turbo. det var så jävla coolt. en 245 turbo i ett bilspel. kan det bli bättre. om nån vet vilket spel det är så säg gärna till. måste nog skaffa det isf. för övrigt så är ju volvo den enda bil man kan köra. har man kört volvo i snart 3.5 år så vet man bara det. och den där jävla boken med världens sämsta bilar är ett jävla påhopp. volvo 360 är ingen dålig bil bara för att den är på bild på framsidan av boken. volvo is the shit helt enkelt.

nej nu orkar jag inte mer. smärtan i benet är nästan olidlig. hoppas jag har några panodil zapp hemma eller nån andra värktabletter. och så kan jag ju naturligtvis inte ta treo heller eftersom jag inte tåler acetylsalicylsyra som är substansen i treo. kommer inte ihåg om det var för min mage, att jag haft magsår ett par gånger och magkatarr fler gånger och har problem med en magmun som inte stänger ordentligt och lätt får halsbränna och inte tåler kaffe för min mage börjar klaga direkt då. eller om det var att jag inte får ta det för att jag har ett trombocytfel som gör att jag har förlängd blödningstid vilket bland annat lett till att jag fick bli inlagd på handkirurgen i malmö när jag skulle fixa min tumme eftersom jag behövde cyklokapron (eller hur det nu stavas) efter operationen. äsch. enough med det här medical bullshitet. nån som vet kan ju säga vilket det är som gör att jag inte ska ta treo och andra värktabletter med acetylsalicylsyra i.

förresten så var dm grymma i kph. kommer recension såsmåningom. fick dessutom ner alla skivorna igår. 1.01 gig depeche som jag hittade i en fin torrent på piratebay. fildelning och torrents is the shit. auf wiederschreiben