måndag, januari 16, 2006

skit

fyra bokstäver som kan sammanfatta mitt liv just nu. jag har bara haft en massa motgångar och använder det som anledning till att jag inte skrivit på över en vecka nu. först så sket sig den jävla tentan i reglerteknik som jag var övertygad om att jag skulle ha klarat. jag satt och slet i fyra timmar, eller över fyra timmar och sen tar det sån jävla tid att få den rättad och för resultatet att komma upp. så när det väl kommer, ett par dagar innan jag skulle skriva matstaten igen så får jag veta att det inte gick denna gången heller. blev jävligt besviken. jag borde åtminstone fått 12 poäng som krävdes för godkänd. ligger jag på tio elva ska jag fan klaga och tjata mig till de sista poängen. även om det är för sent för att börja plugga igen redan denna terminen så är det ändå en principsak. fan alltså.
kändes så jävla hopplöst att behöva gå tillbaka till det där jävla fängelset auc där jag sitter nu igen. fy fan vad jag hatar det. varför kan man inte få söka jobb på egen hand när man går på soc. varför måste man sitta som en jävla treåring på nåt jävla meningslöst dagis för vuxna. skulle vilja skjuta den jävla klåparen på kommunen som kom med en sån jävla idiotisk idé.
och som om inte allt det vore nog. för exakt en vecka sedan kraschade min dator. jippii. kommer upp på morgonen så har den startat om sig och sen står det no disk to boot from. kör in win-cdn och då visar det sig att det finns ingen hårddisk att installera på. ja. så glad jag blir. numera står det att det inte går att komma åt hårddisken. så jävla suveränt. ingen dator heller. jag och mica får klara oss med hennes.
sen ovanpå alltihopa med datorn hade vi ingen tv i sovrummet. bara i vardagsrummet. vi lämnade min hyr-tv för att de skulle laga den. men nejdå. den var så gammal, likaså kontraktet så det var inte lönt att laga. det vill säga de förbannade siba vägrade betala trots att vi betalat i en jävla massa år. och det enda dom kan erbjuda istället är en jävla 29" tv. som antagligen blivit mycket dyrare. fy fan för dom. allt kändes så jävla hopplöst. ingen tv. ingen dator. kan det bli mycket värre. jag vet inte. värst är ändå att behöva sitta på det här jävla fängelset. jävla förbannade vuxendagis. som jag sagt tidigare. alla pengar som går åt till att låsa in och förvara folk här hade gjort bättre nytta hos företagen i form av sänkta och slopade arbetsgivaravgifter. det är bara så som jobben skapas.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gnäll lite till.

Det bästa jag gjorde var att slänga ut tvn och skita i att fixa bredband, även om det hade varit lätt.

om din och din partners tillvaro suger för att ni inte har tv, hitta på nåt annat.

9:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home