onsdag, januari 04, 2006

norrland

idag har jag ätit palt för första gången och måste säga att det var gott. ungefär som kroppkakor fast lite mer annorlunda. var hos micas pappa idag, de hade besök från norrland. kunde knappt hålla mig för skratt varenda gång dom sa sjooooooooooooo på sånt där norrländskt manér. blev dock lite besviken. när jag kom dit trodde jag att de skulle prata ungefär som i pistvakt men riktigt så svårt att förstå var det inte. och de pratade inte heller som per hagman med sina hundar. som har åtta mil till närmaste grannen, jomenvisst, det är alldeles runt knuten
men palt var gott. fast att bo där uppe i obygden skulle jag aldrig vilja göra. och jag lyckades hålla mig ifrån att falla in i att prata norrländska. eller försöka iaf. vilket jag tycker jag är bra på. jag är bra på att imitera hundägaren per hagman iaf

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

per hagman... författaren? han är ju västgöte. men det kanske inte var han du menade? ;)

1:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home