onsdag, december 28, 2005

nyårsinköp

idag tog vi oss ut i volvon för att göra lite inköp inför nyår. det vill säga raketer och en flukt på systemet. efter ett smärre missöde där vi glömde en rabattlapp som sedan visade sig vara onödig vilket resulterade i att vi fick vända på ringvägen i rosengårdsrondellen och köra tillbaka och sedan körde fast i snön när det inte gick att göra någon handbromsvändning på gatan där hemma kom vi till slut iväg till millvillage (kvarnby) för att köpa raketer. köpte en sats med nio raketer och så två lösa bombrör (små) som man måste ha. sen till jägersro c och kikade på skumpa på systemet. bestämde mig för asti cinzano eftersom den är söt (amadeus är ingen hit, nyår 2003 som skulle bli 04 var jag dyngrak och stod med en cigarr i ena handen och ett helrör amadeus i den andra och halsade medan min kusin och hans kompisar sköt raketer för ett par tusen). blev en kvarter som ligger i kylen nu. funderar starkt på att låta mica filma när jag öppnar den och hålla den mellan benen när jag skjuter iväg korken mot kameran. som en viss basist gjorde på rockbjörnsgalan 2000 i en viss dokumentär om ett visst rockband.
känns iaf skönt att slippa springa på systemet på nyårsafton eller dan innan. och så just ja. när vi skulle köra ifrån jägersro c kom det en zetor på vägen utanför och skottade snö och jag höll på att dö av skratt. men det är en intern grej. zetor - en svår film om en hund, en pojke och en traktor.
nu ska jag kolla lite på top model med mica och vänta på att farsan ska ringa när han kommit hem från sundsvall nu. hållit kontakt med honom hela dagen på grund av det dåliga väglaget. och just ja. nämnde jag att jag blivit beroende av prinskorv. jag har satt i mig ett kilo på två dagar nu. så man börjar känna sig lite trött på det.
zetori traktori polski