måndag, december 26, 2005

julklappar

så här glad blev jag för micas fina julklapp till mig. hoppas jag är ganska ensam om att ha en sån mössa. fast nu när jag lagt upp den på bild här kommer väl alla känna igen mig när jag bär den.
annars var julen trevlig. vi åkte och hämtade micas mamma och sacke i revingen och sen micas syster i malmö. sen körde vi hem till mig och firade. sacka fick en julklapp i form av ett nykokt märgben och jag fick en del julklappar. matberedare, pengar, hushållsvåg, kokbok, scoutalmanacka (den där med 12 lappar att klistra för varje månad), grytlappar och div. gitarrer...jag menar köksredskap och lite annat. fast finast av alla klappar var micas mössa. min lilla ängel. själv gav jag henne ett bälte från h&m (steglöst textil), monstertyg 0.5 m, en stor ask toffife, en burk sockervadd, fyra kentknappar (från turné 19), men mest av allt vill jag hångla med nån
av linda skugge (nu blir nog carin stolt över mig) och en flaska dooleys. tänkte först köpa en kvarting men den såg så liten ut i presentförpackningen så det fick bli ett helrör istället. själv håller jag mig ifrån den sliskiga söta likören. förstöra vodka genom att addera kola. usch nej. den enda likör jag dricker är baileys. den är god. annars är det absolut i alla former som gäller för mig. eller miller genuine draft.
för övrigt en annars lyckad jul. fast snön kom lite sent, först idag (så jag är allvarligt sugen på att åka ner på coops parkering och schladda med tresextin och lyssna på the knutzzzz). och så sa min lilla ängel världens finaste grej på lille julafton. hon kom på att detta blir den första julen hon firar med en pojkvän. och det kunde inte varit nån bättre att fira den med. och då kunde jag knappt hålla tillbaka tårarna. fan vad fin du är älskling. ingen julklapp i hela världen kan vara finare och mera värd än att bara får vara med dig min lilla plutt. älskar dig