måndag, januari 23, 2006

saw

- what film did you see yesterday?
- we saw saw

måste säga att saw är om möjligt ännu sjukare än identity och jag ser fram emot tvåan som ska komma i år. har iaf för mig att den var på g. satt och funderade på vad för mekanismer som triggar en person till såna sjuka grejor. vad för slags psykisk störning en sådan person lider av. och vart regissör och manusförfattare får sådana sjuka idéer från. kände iaf att jag borde kolla upp på imdb vilka fler filmer dom gjort. jävligt bra film iaf även om redogörelsen för de tidigare tilltagen kändes som ett csi-avsnitt. iaf vad gäller sjukhetgrad. vissa csi-fall känns väldigt skumma. vilket påminner mig om att jag måste få tag på tarantinos gästavsnitt. och en grej som jag inte kan låta bli att fundera över appropå nämda regissör är om det är en medveten referens till reservoir dogs att större delen av filmen utspelas på ett och samma ställe. i ett sjaskigt rum med blodfyllt golv. går liksom inte att undgå att göra den kopplingen