söndag, december 25, 2005

idiot

den där jävla guillou kan dra åt helvete. att ta en skiva i affären är stöld. men att ladda ner från nätet är inte stöld nån jävla stans. det är inte konstigare än att låna en skiva och bränna av den eller spela över på band. jag ska inte behöva betala för musik när jag kan få det gratis av andra. vill man göra rätt för sig så fine. men man ska inte tvingas betala eller tvingas låta bli att dela med sig till andra. löjligt. och böcker hade jag gärna köpt kopierade bara jag vetat vart jag får tag på dem. jag har sett massor av folk med kopierade böcker på lth men var fan dom hittar dem vet jag inte. och det är jag bitter över. när det är så jävla dyrt och det inte går att hitta på bibliotek. då fixar man kopierat. och det är inget som helst jävla fel med det. och som jag alltid sagt. musik ska man dela med sig av och kunna hämta hem gratis på nätet. man ska inte behöva betala för musik om man vill det. åt helvete med den jävla upphovsrätten. jag ser absolut inget sätt jag skulle bryta mot den genom att ladda hem musik. länge leve fildelningen och gratis musik på nätet