fredag, december 23, 2005

den vilda klappjakten

jag åkte hemifrån strax innan elva igår och kom inte hem föränn vid femtiden. totalt jävla utmattad efter en hel dags shopping och jakt på julklappar. jag fattar inte hur tjejer kan älska att springa i affärer så mycket. jag blir trött bara av tanken på att göra samma sak igen. men jag fick tag i alla micas klappar. och jag gjorde det helt själv. utan hjälp.
frågan är dock om det inte var värre idag. först skulle vi till mobilia för att lägga på brev och hämta ut ett paket åt mica. redan på parkeringen var det ett rent helvete att hitta plats. när vi väl gjorde kunde vi inte hämta paketet föränn efter ett och jag fasade för att åka tillbaka och hitta en parkeringsplats.
efter att äntligen ha tagit sig ut från mobilia bar det av ut till citygross för att handla julmaten. gick lättare än vad jag trodde att hitta plats och att handla alla grejor. när vi sen kom tillbaka till mobilia bröt helvetet lös igen. en parkeringsplats på mobilia vid lunch dan för dan är hårdvaluta. jag lyckades tråckla mig in till sist. bara för att finna att det var en sjuhelvetes kö på posten.
sista anhalten var coop forum stadion. med världens mest enorma köer så man får stå och köa en halv evighet. och därefter hem och rensa ur och diska kylen och packa in maten. sen igång och göra rent badrummet och ta bort kalkavlagringar med sur kalcinex. och sen ner i tvättstugan. och sen ner med hundra kilo tidningar i containern och vidare till bulltofta kött för att fixa märgben. sacke ska också ha lite julgodis imon. och nu ner och hämta tvätten och sen iväg till pompei (lägg namnet på minnet, malmös bästa pizza) och hämta käk till ikväll. känns som att dessa två dagarna har varit sjukt jobbiga och stressiga. frågan är hur jag ska orka fira jul imon. på nåt sätt ska det väl gå