tisdag, december 20, 2005

julpussar under misteln

så här fina busshållplatser har vi i skåneland. jag & mica stod och väntade på bussen till sandby när det stannade en liten skåpbil och det kom ut två gubbar och hängde upp en mistel på busshållplatsen. och eftersom vi ändå stod där kunde vi ju inte låta bli att inviga den. vi har förresten en likadan numera ovanför dörren till vardagsrummet. de hade hängt upp en på busshållplatsen där vi hoppar av hemma hos mig (precis framför min fina volvo) så jag var tvungen att 'låna' den. för den goda sakens skull. hade inte jag så hade den ändå varit försvunnen
för övrigt så var det äntligen good bye utväxt idag. efter mycket hemskt blont i hårbotten och skiftningar i brunrött. nu är det korpsvart igen. precis som det ska vara. imon blir det julklappshandlande åt mica