söndag, oktober 23, 2005

sorg

vad var det som gick fel? vad var det som gick fel?

jockes stämma från vi kan väl vänta tills imorgon får ackompanjera detta sorgesamma inlägg. jag funderar på att bära svart sorgebindel i en vecka. eller tills allsvenskan 2006 drar igång. det är sorgligt att vi inte levde upp till förväntningarna. jag skäms nästan för att vara malmöbo nu. men mest sörjer jag. mitt hjärta blöder och gråter på en och samma gång. och jag frågar mig hela tiden vad som gick fel. hur kunde det bli så här. varför varför varför. vet inte om jag kommer orka gå upp imorgon och se världen. allt är mörkt och dyster och jag vill bara gråta nu. det gör ont i hjärtat och allt känns tungt och hemskt. varför. varför kunde vi inte ens få slå hammarby och komma med i royal league. och så åker säkert landskrona ur. bara för att det ska vara sån jävla stockholmsdominans i fotbollen. kunde inte aik stannat där dom hör hemma eller ännu längre ner. så vi slipper dom. och så inga fler göteborgslag. det är dags för skåne. för malmö. för bunkeflo if. för ifk malmö. för kulladals ff. för kirsebergs if. nåt lag från malmö mer. inte bara ett tragiskt bottenskrap. skåne ska också få ligga i toppen. kan vi inte få nån framgång. kan vi inte få unna oss detta. varför varför varför. finns det någon mening att gå vidare. världen kan knappast bli bättre. det kommer väl bara komma fler motgångar nu. och sorger för oss här nere i den vackra landsändan. sorgen är outhärdlig. kommer nog gråta mig tills sömns ett bra tag framöver. allt är mörker och skit. och så kommer vintern. och allt är bara mörkt och tungt. usch usch usch. får väl lägga mig och gråta nånstans. eller låta ängeln trösta mig. usch. jag vill inte mer. det här är så jävla hemskt, jobbigt och sorgligt. låt det bli ny säsong. låt oss slippa den här förnedringen och sorgen. jag vill inte. varför varför varför