fredag, oktober 07, 2005

hybris


kent har av media blivit framställda som bidragsfuskare och har fått ta en massa skit på grund av det. grunden till det hela har med ett uttalande av harri i svt-programmet faktum där han tackar a-kassan för sin musikkarriär. under en period fick han a-kassa men sökte inte aktivt jobb och smet undan de jobb som fanns. samma sak vittnar ett antal av sveriges stora namn inom musikbranschen om. och just på grund av kents stora framgångar på senare tid väljer aftonbladet att utmåla sveriges största band som bidragsfuskare och skära alla över en kam trots att jocke aldrig haft a-kassa vilket han argt skriver på forumet. och hans ilska och upprördhet är förståelig. artikeln går inte ut på något annat än att svartmåla kent och det vore på sin rätt med en rättelse från deras sida.
vet inte varför men jag kände för att försvara jocke och resten av bandet genom mina inlägg där jag framför min syn på saken. och jocke skrev tack. eller det känns som att han syftade på mina grejor iaf. och så ska ju vissa fjäska lite som dom uttrycker det hehe. men det känns ändå coolt på nåt sätt. och gav jävligt mycket hybris. att jocke kan vara så ödmjuk. och mot mig. som varit hans störste antagonist. det känns som att stridsyxan grävts ännu djupare nu. fejden kring när det blåser på månen är överspelad, jag fick uppleva den till sist och på senare tid har jocke varit riktigt trevlig mot mig. svarade på min fråga kring om du var här och han pekade på mig under malmöspelningen och skrev sen i forumet att jag såg glad ut. och sen kommenterade han nog ett inlägg till. det känns jävligt bra på nåt sätt. att man kan föra en dialog med mannen själv. att han ändå vet vem jag är. tror jag iaf. det känns stort. inte många som når så högt i sin strävan efter att vara det ultimata fanet. jag är lite stolt iaf. men för stolt får man inte vara. då blir man kräkt på av misstänksamma avundsjuka idioter som detta jantestämplade land präglas av.
förresten så finns hela tråden här ifall nån är intresserad av att läsa hela bakgrunden.