fredag, februari 03, 2006

utmanad

jag har blivit utmanad

"du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. de skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar."

frågan är bara vem om ska ta tag i det...jag menar vilka saker jag ska nämna som ovana. fast iof har jag ju redan visat prov på en

  • jag citerar kent i alla möjliga och omöjliga sammanhang och gör referenser i stort sett hela tiden
  • jag drar citat och imiterar karaktärer ur killinggängets produktioner i alla möjliga och omöjliga sammanhang
  • jag spelar ofta luftgitarr fast med min egen les paul. mera bestämt. jag sätter på nån liveskiva och spelar samis sologrejor på min röda lp-kopia på de låtar jag kan och lever mig verkligen in i rollen om sami, står som sami, försöker använda samis spelstil och framförallt slänga med luggen. speciellt konstigt blir det när jag rockar loss i eufori på om du var här solot eller när jag stoppar plektrumet i munnen och använder ett annat plektrum för att slå an strängen när jag aktiverat effekten som gör att tonen fortsätter klinga (gissa vilken låt det gäller för)
  • jag har en skum vana att ibland måste jag börja med höger fot när jag går upp för en trappa och sedan sätta upp höger fot först när jag kommit till översta trappsteget vilket ibland resulterar i att jag stannar upp i trappan. samma sak ibland när jag ska in i ett rum eller gå över en linje i gatan eller i marken. då måste jag trampa över med höger fot först eftersom jag anser att höger är viktigast eftersom jag är högerhänt
  • största ovanan är kanske att jag är så oerhört slö och inte orkar ta itu med saker utan skjuter upp dem. vilket sundance_danne ofta får erfara när det gäller vårt band eller vad man ska kalla det. det blir mycket snack och lite verkstad och jag orkar inte skriva låtar eller ens göra en ansats att repa eller spela nåt ihop. jag skyller på att jag tagit på mig ansvaret att spela bas i bandet och då måste jag ju vara bandets motsvarighet till martin och kan martin vara slö och inte orka skriva låtar. då kan jag också vara slö. om inte slöare

och så fem personer att utmana. kom bara på tre på rak arm men efter lite funderande så vart det följande;

ängeln
isola
sundance_danne

marika

my

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Trevlig blog :D

2:37 em  
Anonymous Anonym said...

Nice site!
[url=http://xakhvxkq.com/mdlb/tjja.html]My homepage[/url] | [url=http://ufuzgrmr.com/dxwl/cqxy.html]Cool site[/url]

11:56 em  
Anonymous Anonym said...

Good design!
http://xakhvxkq.com/mdlb/tjja.html | http://bzdiprcv.com/ubxm/gzuj.html

11:57 em  
Anonymous Ensamkommande flyktningneger said...

Tobbe e en tönt.

2:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home