måndag, september 04, 2006

tillägg

bara för att jag gick till hårt anghrepp på vänstern i mitt förra inlägg betyder inte det att jag är moderat eller på nåt annat sätt står till höger. jag tar helt avstånd från högerns idéer om att sänka bidragen så mycket att man ska tvingas till att ta jobb. det går ju inte att börja jobba när det inte finns några jobb. och det är sossarnas fel med sina höga skatter för företagen. arbetsgivaravgifter och skit. jag har sagt det förr och jag säger det igen...det finns inga genv...skämt å sido. sänk skatten på arbete och slopa den långsiktigt men ge fan i att tafsa på bidrag och trygghet. finansiera genom att slopa alla jävla meningslösa vuxendagis, alu, auc, praktik, projekt. fan allt ni vill kalla det. och se till att arbetsförmedligen förmedlar jobb och inte är en instution likvärdig össtyska hemliga polisen som jagar arbetslösa med blåslampa i röven och tvångskommenderar de som inte hittar jobb till vuxendagis vars enda funktion är att snygga till arbetslöshetstatiskten som den inkompetenta sosseregeringen är orsak till. jag står varken till höger eller vänster. jag står utanför den politiska skalan. för mig själv