fredag, mars 31, 2006

recitation

eftersom det blev för svårt på tyska kör jag det på engelska/svenska istället. ungefär som i gamla så ska det låta. regler och förutsättningar är desamma. kolla efter inlägget so soll es lauten om du inte vet

1. the dress is itching
and you
it hardly covers the bossom
today is yesterday
and you will take me from here
now when it blows on the moon
now when we've filled all the holes
now when we've filled all holes

2. aeroplanes are leaving seattle
now landing in dusseldorf
I like such things that no one cares about
stop
stop
when I get curious the time stands still
then I get alert and I'm able to a little more

3. säg inte att du vill ha mig
säg inte att du behöver mig
det är förstått
säg inte att du är lycklig
där ute utan mig
jag vet att du inte kan vara det
för det är inget bra

4. farväl askkoppsflickan
förbjuden snöflinga
akta dig för denna oroliga värld
se upp för jordbävningar
hejdå till öppna sår
och söndriga semaforer
du vet att vi saknar henne
vi saknar hennes bild

5. kom närmre och se
se in i träden
finn flickan
medan du kan
kom närmre och se
se in i mörkret
följ bara dina ögon
följ bara dina ögon

6. jag kommer inte att bestå länge
snart kommer jag att vara borta
jag kommer inte att bestå länge
snart kommer jag att vara borta

allt är detsamma för mig
det finns inget att se
allt är detsamma för mig

ooooooohh

7. kom med mig
upp i träden
vi kommer ligga på gräset
och låta timmarna passera
ta min hand
kom tillbaka till landet
där allting är vårt
för några få timmar

8. det är dig jag beundrar
du kommer alltid att vara min hora
du kommer att vara en mor till mitt barn
och ett barn till mitt hjärta
vi får aldrig vara ifrån varandra
vi får aldrig vara ifrån varandra

underbara flicka
du är skönheten i min värld
utan dig finns det inga fler anledningar att hitta

9. you say that you're playing with the thought
about being my angel until I die
I say play, play with the thought
that is what thoughts are for
and I play with death
and you ask me what the fuck I'm doing
I say that I'm just playing with death
cause that's what drugs are for

10. silence
tunnel, exit
when the taximeter is turned on
everything dissapears in the rain without a trace
and like a whisper
are we hallucinating again
this is something that hasn't even happened


bör tilläggas att nummer nio togs med speciellt för en viss person. jag blir besviken om ho...jag menar personen inte klarar den ;)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

1. När det blåser på månen - kent.
2. Vet inte.
3. It's no good - depeche mode.
4. This Picture - Placebo.
5. A Forest - Cure.
6. I'll be gone - BD.
7. Vet inte.
8. (Happy) jag hatar att det är så.
9. 747 - Kent.

9:41 em  
Anonymous Anonym said...

öh, jag missade en, den mellan vet inte och I'll be gone. Men den vet jag inte heller.

9:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home