onsdag, maj 02, 2007

aldrig mera kräftor

jag har aldrig tyckt om kräftor, tidigare åt jag det inte för jag var allergisk mot skaldjur när jag var mindre. nu äter jag varken räkor eller kräftor annat än i räksallad, räkost eller skagen/smögenröra. gillar inte konsistensen helt enkelt. jag har provat kräftor också, tror det var på ags förra året, de bjöd på kräftor så jag & mica delade på en och det var inget vidare. först var det i princip omöjligt att få upp den och få ut nåt kött och sen var konsistensen hemsk liksom. usch nej. så kräftor på kräftskiva blir det nog aldrig för min del. inte minst efter igår. en hemsk dag på 12 timmar på frigoscandia i staffanstorp. skulle med två andra tömma två containrar med kräftor som skulle distribueras till ikea-varuhus världen över. det skulle ju vara så enkelt sa han, gå på fyra timmar för en container. det var allt annat än enkelt. det låg åtta enkiloskartonger (såna där som pizzakartonger ungefär) i en paket. dvs kartonger om åtta kilo och en container var packad med runt 2000 kartonger eller nåt. vi var slutkörda efter en container och sen börja med en proppfull container till 14.00 kändes inte speciellt lockande. vi var inte klara föränn halv nio på kvällen och hade då slitit i 12 timmar med några få raster och lunch på en halvtimme. aldrig mer säger jag bara. och inga kräftor för min del alltså. och jag ska säga upp mig från det bemanningsjobbet och fortsätta på uniflex tills jag börjar på ubd i juni. hellre klippa tetror i åtta timmar och testa dom, hur tröstlöst det än må vara än att flacka runt på en massa olika ställen och inte veta ordentligt när man ska jobba eller inte. nu är jag slutkörd och ska krypa till sängs, jag & mica ska upp tidigt imon och sätta oss utanför kb och köa för the ark. vad gör man inte för att komma längst fram. och efter tre misslyckade försök att se dom ska jag äntligen få se dem live. och trots att det är årets schlagervinnare vi ska se känns det inte alls corny. fast så är det ju inte precis vrålacaråla, charlotte pirelli eller fiaskot stenmarck (så jävla kul att jocke dissade honom på nån t19-spelning) utan the ark. yeah