tisdag, maj 01, 2007

nytt försök

nu har jag inte bloggat på jag vet inte när. det får fanimej bli ändring nu. kanske borde svära mindre eller nåt för att verka mer seriös, jag vet inte. får se hur länge det håller, jag har en förmåga att ta mig för projekt och sen rinner det ut i sanden. kommer nog att fortsätta blogga om det jag gjort innan, min vardag och sånt som händer, älskling, musik och en del om politik. valet vanns av borgarna som verkligen hatar de svaga i samhället och bara är ute efter att straffa folk som har det svårt. inte mycket bättre än vänsterpacket som hatar företagen med sitt sjukt höga skattatryck på företagen och arbetsgivaravgifter och skit. det är sossarnas fel att vi har så hög arbetslöshet, det är dom som tvingat bort företagen och sett till att det inte går att anställa folk eller driva eget företag i sverige. borgarna försöker städa upp efter sossarnas idiotiska politik som gett så hög arbetslöshet men angriper problemet genom att att attackera de svaga och sänka skatten för de rika. om det är någon skatt som ska sänkas är det företagens och framförallt ska arbetsgivaravgifterna sänkas för att sedan helt och hållet avskaffas. det är absurt att det ska kosta 300 spänn i timmen att ge en anställd 100:-/timme i lön. och att på olika sätt straffa arbetslösa, antingen genom idiotiska och meninglösa arbetslöshetsåtgärder eller slopade och sänkta bidragsnivåer är helt absurt. hela arbetsförmedlingen borde förändras, numera är ams inget annat än en statspolis som jagar arbetslösa och likställer arbetslösa och svaga med brottslingar som till varje pris ska straffas för något som socialdemokraterna och vänsterpacket ställt till med sin företagshatande politik. straffas med moderaternas piska när reinfeldt kommer marscherande i ridstövlar på sin och aliansens eriksgata och förkunnar att nu är det brottsligt att vara arbetslös, ni ska ta straffet för vänsterblockets företagshatande politik. fy fan. man kan bara hoppas att det blir omval fast då ställs man likväl inför samma val om pest eller kolera. till nästa val överväger jag starkt att registrera ett eget parti baserat på mitt politiska ställningstagande som sammanfattas här. jag skiter i om jag bara får min egen röst, jag har åtminstone klargjort att jag inte stöder varken högern eller vänstern i deras idiotiska politik som inte är annat än pest eller kolera. båda går ut på att straffa på olika sätt och förstöra och det kan jag omöjligt stå för. och nu är det nog bäst att jag lägger ner för stunden annars riskerar det här att bara bli politik och smutskastning till höger och vänster. på torsdag blir det iaf the ark på kb. ska bli trevligt. och valborg på tallriken i pildammarna med älskling var trevligt. även om man började frysa rejält och blev uttråkad i väntan på att elden skulle tändas och akrobatikövningen uppe på bålet skulle bli överstökad. over and out